onsdag 30 maj 2007

Inledning

Hej alla intresserade av småföretagande, av bokförlag, av fransk och afrikansk skönlitteratur.
Sedan tolv år driver jag ett litet bokförlag som jag kallar PAPAMOSCAS bokförlag. (www.papamoscas.se)I mina bloggar kommer jag att berätta om hur jag kom att starta mitt förlag, om min så kallade affärsidé, om vad jag har lyckats med och vad som inte har gått så bra. Naturligtvis kommer det att handla en hel del om pengar, om nödvändigt startkapital, om löpande utgifter. Eftersom de flesta böcker jag har gett ut är översättningar från franska kommer jag att berätta om kontakter med franska bokförlag och med författare. Jag kommer att delge eventuella läsare mina erfarenheter av marknadsföring och av kontakter med tidningarnas kulturredaktioner för att få böckerna recenserade. 80 procent av mitt arbete med förlaget utgörs av översättning så jag kan inte låta bli att berätta om hur roligt ett sådant arbete kan vara- men det innebär också mÿcket slit och tålamod. Hej så länge Gunnel von Friesen.

Inga kommentarer: